Wednesday, May 25, 2016

Laos Postcard



From : Azrul (Yoe)
Country : Laos
Date Received : 24/05/2016


Tuesday, May 17, 2016

Thailand Postcard



From : Azrul (Yoe)
Country : Thailand
Date Received : 16/05/2016

Sunday, May 1, 2016

RE: Finland Postcard




From : Anne Storckovius
Country : Finland
Via : Private Swap
Date Received : 31/05/2008

Saturday, April 30, 2016

Bangla Vs Rohingya

Bangla Vs Rohingya? 

Kisahnya bermula pada suatu pagi, masa Ang duk main-main ngan pokok bunga kat tepi rumah ni, tiba-tiba.. sebenarnya tak adalah tiba-tiba sangat.. sebab seblum tu Ang dah jangka dia mesti datangnya. Dari awal dah nampak sorang budak ni duk pusing-pusing depan umah jiran sebelah.. dari analisa yang Ang buat..ko mampu siap analisa lagi..hehehe.. memang dia nk minta sedekah ni.. tak pelah kan.. kalau dia datang rezeki dia lah kan..

10 minit kemudian, boomm muncul depan Ang.. tanjak abg.. datang-datang je terus menangis.. drama sangat.. mula-mula terkejut juga, awat nangis plak kan.. Ang pun tanya kenapa.. dia citerlah dia kalau dekat negara dia, dah kena sembelih.. dia cakap dia dari myammar. Orang Rohingya katanya.. dah sedih2 tu, dia cakap nak minta duit skit buat belanja..

Masa Ang nk pergi ambil skit2 apa yang boleh sumbang kan.. kawan dia ada datang. Spontan je Ang tanya kawan awak ke tu?.. ko tahu apa dia jawab.. ‘itu bangla, bukan myammar‘.. tapi sempat plak diaorg borak dalam bahasa diaorg dengan happynya.. sampai gelak dengan guling-guling atas jalan lagi.. yang drama sedih tadi dah hilang dah. Sekarang drama hindustan plak, guling2 atas jalan. Ko rasa?..

Ang rasa diaorg ni dah dilatih untuk berlakon segala drama sedih tu tuk raih simpati..  macam-macam, pandai ko berlakon kan.. sampai sudah Ang kompius bangla ke rohingya diaorang ni.. hahaha  

~~: Peristiwa berlaku beberapa minggu lepas..

Saturday, April 23, 2016

RE: Norway Postcard




From : Mr. Jo Vermund Heggland
Country : Norway
Via : Postcrossing
ID : NO - 10322
Date Received : 31/05/2008

Wednesday, March 9, 2016

Cara Untuk Dapatkan Tiket KONSERT DATO’ SITI NURHALIZA & FRIENDS


Cara Untuk Dapatkan Tiket KONSERT DATO’ SITI NURHALIZA & FRIENDS

Untuk kawan-kawan Sitizoner, kali ni konsert Siti Nurhaliza tidak perlu membeli tiket, tapi anda perlu memenanginya dengan subscribe Yonder Music. Bagi anda yang belum mempunyai sim Celcom, anda perlu membelinya terlebih dahulu. Kemudian baru follow cara-cara berikut.. (Sumber daripada https://www.xpax.com.my/siticoncert)

Maklumat konsert

The Yonder Music Live Series Dato' Siti Nurhaliza & Friends Concert

Tarikh                 : 2 April 2016
Waktu                 : 8PM
Tempat               : Stadium Negara

Artis undangan : Afgan, Anggun, Hafiz Suip, Cakra Khan & Faizal Tahir

Cara memenangi tiket  (Sepasang tiket)


Kategori tiket



Tempat duduk konsert


Cara mudah

Pelanggan Xpax
1. Langgan mana-mana pelan internet bulanan
2. Taip 
< ON SITI > hantar ke 28882
3. Muat turun & aktifkan Yonder Music
4. Maklumat & info di www.xpax.com.my

Pelanggan First Customers
1. Subscribe to First Gold Plan 
2. Taip 
< ON SITI > hantar ke 28882
3. Muat turun & aktifkan Yonder Music
4. Maklumat & info di 
www.celcom.com.my

dan jangan lupa

"Like" Yonder Music Malaysia di Facebook 
"Follow" @yondermusicmy di Instagram




Monday, October 20, 2014

Perbezaan Datin dan To’ Puan

Datin – Gelaran kepada isteri yang menerima darjah kebesaran Dato’ atau Datuk.

To’ Puan – Gelaran Kepada isteri yang menerima darjah kebesaran Dato’ hanya daripada Sultan Terengganu.


*Antara yang pernah baca.. mungkin pada masa akan datang akan ada lagi pernambahan. Kalau ada sebarang kesilapan sila komen ya.. Tq
 

Sunday, October 19, 2014

Ada jenis Datin Paduka


1. Datin Paduka  - Gelaran kepada isteri penerima Darjah Kebesaran ‘Dato’ Paduka’ daripada Sultan Kedah untuk Darjah Seri Paduka Seri Setia Sultan Abdul Halim Muadzam Shah (D.H.M.S.).

2. Datin Paduka – Gelaran kepada penerima Wanita bagi darjah kebesaran Dato`-Sultan Sharafuddin IdrisS Shah (D.S.I.S.) dan Darjah Kebesaran Dato` Paduka Mahkota Selangor (D.P.M.S.) daripada Sultan Selangor.


*Antara yang pernah baca.. mungkin pada masa akan datang akan ada lagi pernambahan. Kalau ada sebarang kesilapan sila komen ya.. Tq
 

Saturday, October 18, 2014

Perbezaan Datuk Seri, Dato’ Seri dan Dato Sri

Ini sama sahaja perbezaan Datuk dan Dato’. Cuma yang ada sedikit berbeza Seri dan Sri

Dato’ Seri - Gelaran yang digunakan bagi Darjah kebesaran yang dianugerahkan oleh Ketua Negeri yang diketuai oleh Sultan atau Raja kecuali dari Negeri Pahang. Isteri membawa gelaran Datin Seri, To’ Puan Seri (Terengganu) atau Toh Puan (Kedah bagi penerima S.P.M.K.)

Dato’ Sri - Gelaran yang digunakan bagi Darjah kebesaran yang dianugerahkan oleh Sultan Pahang.

Datuk Seri – Gelaran yang digunakan bagi Darjah kebesaran yang dianugerahkan oleh Wilayah Persekutuan dan Ketua Negeri yang diketuai oleh Yang Dipertua Negeri, seperti Melaka, Pulau Pinang, Sabah dan Serawak. Isteri membawa gelaran Datin Seri

Friday, October 17, 2014

Perbezaan Toh Puan dan To’ puan

 Ini pun kadang-kadang tu terkeliru. Kalau tak silap Toh Puan dan To’ Puan ni ada 2,3 jenis gelaran tapi pangkat yang berbeza.

1. Toh Puan – Gelaran bagi isteri kepada penerima Darjah kebesaran ‘Tun’ iaitu darjah kebesaran tertinggi Kerajaan Persekutuan.

2. Toh Puan – Juga merupakan gelaran kepada isteri Orang Besar Perak iaitu isteri kepada ‘Toh’.

3. Toh Puan - Gelaran bagi isteri kepada penerima Darjah kebesaran Dato’ Seri dari Sultan Kedah bagi Darjah Kebesaran Seri Paduka Mahkota Kedah (S.P.M.K.)

4. To’ Puan - Gelaran bagi isteri kepada penerima Darjah kebesaran Dato’ dari Sultan Terengganu.

*Antara yang pernah baca.. mungkin pada masa akan datang akan ada lagi pernambahan. Kalau ada sebarang kesilapan sila komen ya.. Tq

Wednesday, October 15, 2014

Perbezaan Dato' dan Datuk

Bila tengok di dada-dada akhbar, untuk kes Siti Nurhaliza. Ada yang tulis Datuk Siti Nurhaliza dan ada yang tulis Dato’ Siti Nurhaliza. Sebenarnya ada beza Datuk dan Dato’ ni.

Dato’ - Gelaran yang digunakan bagi Darjah kebesaran yang dianugerahkan oleh Ketua Negeri yang diketuai oleh Sultan atau Raja.

Contoh: Dato’ Siti Nurhaliza

Datuk – Gelaran yang digunakan bagi Darjah kebesaran yang dianugerahkan oleh Kerajaan Persekutuan dan Ketua Negeri yang diketuai oleh Yang Dipertua Negeri, seperti Melaka, Pulau Pinang, Sabah dan Serawak.

Contoh: Datuk Nicol David

Thursday, May 1, 2014

Most Awards Won by Musician - Part 6


This is an incomplete numbers of awards and accolades received by a musician around the world, not included actor/actress. This table was based on the information from Wikipedia in year 2013 and may be not complete. This table also might be got some additions, since now 2014.  

Part 6 - No 72 - 80



Most Awards Won Artistes

Artistes:


CeCe Winans, Bruno Mars, Prince Royce, Oasis, Nelly Furtado, Linkin Park, Justin Timberlake, Lil Wayne, Coldplay, Cyndi Lauper, Alison Krauss, John Farnham, Lee Hyori, Noah (band), Sakis Rouvas, T-ara, the Jonas Brothers, Pink, Tammy Wynette

Wednesday, April 30, 2014

Most Awards Won by Musician - Part 5


This is an incomplete numbers of awards and accolades received by a musician around the world, not included actor/actress. This table was based on the information from Wikipedia in year 2013 and may be not complete. This table also might be got some additions, since now 2014.  

Part 5 - No 64 - 72



Most Awards Won Artistes

Artistes:


50 Cent, Juanes, Hikaru Utada, BoA, Jessica Simpson, Queen (band), KRU, Jolin Tsai, Ashanti, Sistar, 2PM, Li Yuchun, Stefanie Sun, Hilary Duff, Selena, T.I., Olivia Newton-John, Kelly Clarkson, M. Nasir, Kara

Monday, April 28, 2014

Most Awards Won by Musician - Part 4

This is an incomplete numbers of awards and accolades received by a musician around the world, not included actor/actress. This table was based on the information from Wikipedia in year 2013 and may be not complete. This table also might be got some additions, since now 2014.  

Part 4 - No 52 - 63


Most Awards Won Artistes

**Got Agnes Monica a.k.a Agnez Mo from Indonesia at 57

Artistes:


Gem (singer), U2, Reba McEntire, Kylie Minogue, Leehom Wang, Shinee, Demi Lovato, The Black Eyed Peas, Wonder Girls, Agnes Monica, Red Hot Chili Peppers, Thirty Seconds to Mars, Miley Cyrus, Usher, Laura Pausini, Shreya Ghoshal, Priyanka Chopra, Shinhwa, Exo

Saturday, April 26, 2014

Most Awards Won by Musician - Part 3


This is an incomplete numbers of awards and accolades received by a musician around the world, not included actor/actress. This table was based on the information from Wikipedia in year 2013 and may be not complete. This table also might be got some additions, since now 2014.  

Part 3 - No 35 - 51


Most Awards Won Artistes

Artistes:

Carrie Underwood, Missy Elliott, Joey Yung, Rain, Miriam Yeung, S. P. Balasubrahmanyam, Chris Brown, Leo Ku, Alicia Keys, Thalía, A. R. Rahman, Robbie Williams, Twins, Mary J. Blige, Selena Gomez, Yesudas, Show Luo, Adele, Björk, Green Day